Deze student is geholpen dankzij u!

28 oktober 2020 17:14

Dankzij uw gift en alle andere hartverwarmende giften hebben we inmiddels 22 studenten kunnen helpen die door de corona maatregelen in de problemen waren gekomen. Er komen nog steeds aanvragen binnen. Graag delen we een reactie van een student die wij hebben kunnen helpen.

"Toen het coronavirus zich ontwikkelde en ik gedwongen terug moest naar mijn land, ondervond ik een van de grootste obstakels in mijn academische carrière. Thuis in quarantaine leek het onmogelijk om het komende collegejaar terug te keren naar Wageningen. Er kwamen steeds meer moeilijkheden bij: mijn moeder werd ontslagen en er speelden diverse sociale en economische moeilijkheden in mijn familie. Hierdoor zat ik mentaal in een neerwaartse spiraal. Ik zeg eerlijk dat ik diverse keren wakker lag en dacht aan stoppen met mijn studie. Het meest frustrerende was dat ik mijn academische carrière niet wilde opgeven vanwege een gebrek aan passie, maar technische/economische problemen. Het was echt zwaar. Ik herinner me dat ik een dag door de WURnews widget op MyPortal scrolde en een aankondiging zag van een noodfonds voor studenten. Ik had niet verwacht dat ik in mijn ingewikkelde situatie een beurs zou kunnen kijken. Gelukkig kreeg ik de financiële ondersteuning die ik nodig had om door te gaan met mijn studie. Dit noodfonds voelde, in een tijd waarin ik wanhopig en angstig was, als een grote stap in mijn studentenleven. Het is zowel mijn veiligheidsnet als mijn stapsteen terug naar Wageningen. En geloof mij, ik kon niet dankbaarder zijn!"

- Student MSc Forest and Nature Conservation